FOLLOW

07 July 2015

KAFTAN BUTTERFLY : BAJU MALAM RAYA.

Assalamualaikum...

Ko pakai baju tidoq apa malam raya nanti???Ko suka tak pakai baju kelawaq??? Ha ahh kaftan la tuuu.. orang utara panggil baju kelawaq.. Hahaha.. Cik Nad sukaaa banget tidoq pakai kaftan ni... mak2 sangat kan aku nih! Ehhh tapi series besttt oiii...sejuk, nyaman, selesaaaa...nak-nak lagi kalau package sekali dengan pakai bedak sejuk...Hahaha...Kompom tidoq lena tau! Errr tapi jangan selalu2 la dok buat perangai pakai bedak sejuk selompok kat muka masa tidoq...kang dah sama dengan hantu kak limah pulak...stress laki dibuatnya...Kahkahkah...

Cik Nad baru beli 3 helai baju kaftan untuk nak pakai malam raya nanti...Hamboiii ko Cik Nad, over tau sampai 3 pasang! Hehee...idokkk..bebenornya hakak terpesona dengan kaftan butterfly yang kononnya kaftan pesyen baru...kata akak yang jual tu camtu laaa...ni design terbaru...kelasss yer kaftan zaman sekarang, ada latest design pulaknya! memang la nak pakai tido jer pon...tapi molek ler kita comel2kan diri masa nak tido kannn...mihmihmih...hakak sukeee...:^-^



Cantik tak korang??? Kelilingnya tu ropol-ropol gitu haaa...Alahhhh beli kat pasar tani jer pon! Ni lah baju malam raya ai...heheee...Cutting kaftan butterfly ni lain sikit kot dari kaftan biasa...dia lebar kat bahagian atas...kalau kaftan biasa tu dia cam straight jer potongan dari atas ke bawah kannn...paling Cik Nad suka ropol2 kat kelilingnya tu...lahaiiii sweet jer ni kat mata hakak...
Materialnya pon cam ok...tak nipis sangat & tak tebal sangat...Sesuai sungguh la nak tolong mak rebus ketupat malam raya...ngeh..ngeh..ngehhh...



Yang ni lagi 2 ekor kelawaq..malam raya ke-2 and ke-3 punye...tak sabar nak jadi kelawaq niii..hahaha...

Tapi kannn...Cik Nad nak pesan dengan korang ni...kalau nak beli kaftan tu tanya terus dengan org yang jual...mintak yang tak luntur warna dan tak mengecut lepas dicuci...benda ni selalu terjadi kan? Kalau ko peminat kaftan mesti ko hadam benda2 camni...Eiii ciknad cukup pantang kaftan yang jenis turun warna mengecut nih...stress hakak! Yer laa cer ko bayangkan, lepas sekali basuh dia bertukar warna pulak...dah tak cantik...hilang mood nak berkelawaq...Yang tu boleh tahan lagi...Paling tak boleh blah kalau dia mengecut...masa beli elok jer paras buku lali...sekali dah basuh dia labuh bawah lutut jerrr...hoiiii nyampah tau!!! Tak memasal aku nak pakai gaun tido malam...grrrrrr...
So, aku memang akan mintak yang tak turun warna and mengecut nih...Selalunya yang ni akan lebih mahal dari yang biasa...ok la tuuuu kualiti bagus beb! Biar la mahal sikit, janji kita puas pakai...alah membeli, menang memakai...gituuu...

Pastu kannn...seeloknya kaftan ni kita basuh cuci tangan jer...jangan campak washing machine...demi menjaga kualitinya tu...Paling tidak pon first tiga kali basuh jangan campak machine...Kalau Cik Nad laaa...lepas beli terus rendam dulu dengan softlan...biar turun bau dan 'ink' nyer tu dulu...Aihhh kemahen cerewet pulak si kelawaq ni yer...tak padan dengan nak pakai tido jer tu...lahaiiii...

Hohohoho...Tazabarrr nak tunggu malam raya nih...berkelawaq sambil menjemah adik beradik...indahnya!!! Aku ada 5 orang adik...4 pompuan 1 jer lelaki...meriah weiii kami menjemah malam raya...pastu yang pasti akan ada seorang dua yang sentap sebab molot masing2 cam puaka! Kahkahkah...tapi apadehal...esok pagi ok la semula...adik-beradik kannnn...air dicincang tak kan putus kekdahnya tu...:)

Apapun jangan lupa kita sama2 tingkatkan amalan di 10 Ramadhan terakhir ni yer...





13 comments:

  1. dok terbayang ciknad pakai kelawaq... hahaha.. comei jer

    ReplyDelete
  2. Amboi nad. Tido pun ada baju raya ekk.
    ha ha good idea la :-)

    ReplyDelete
  3. hehee comel je entri ni...

    ReplyDelete
  4. wah siap baju malam raya. hehe meriah ni mlm raya akk ^^

    ReplyDelete
  5. Kalau baju tidur cenggini mmg curlass la..nak2 material yg elok ^^

    ReplyDelete
  6. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia and I would like to offer you to do a collaboration with us. Appreciate if you can drop me an email at norain@zalora.com.my

    Thank you

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa reply email ni, hadiah mmg best....;-)

      Delete
  7. Sekarang orang pakat buat fesyen baju raya pula baju kelawaq ni kan? Apa pun, mmg selesa wat tido

    ReplyDelete
  8. Baju kelawaq+ bedak sejuk 'mak cun' mmg kebabomm.... Xtau plak mlm2 raya pun ade tema2 btw baju mlm raya pertama mmg cun....;-)

    ReplyDelete
  9. tq for this sharing!!! yayac dari BW UZU ...BW sini....yayac dah follow sini....mohon follow blog & komen murni di entry yaya

    http://www.yayacendana.com/2015/09/kaio-studio-photographer-videographer.html

    tq.... :)

    ReplyDelete

Komen anda amat Cik Nad hargai...tq...:)

Copyright to NADIAH HANUM
Designed by UMIESUEstudio 2015