FOLLOW

17 January 2015

ANTARA YANG BESTNYA JADI FULL TIME MOMMA...

Hahhh tajuk entry kemahen...
Antara yang bestnya jadi full time momma...
Apa yer??
Macam-macam la yang bestnya kan...
Tapi yang tak best pon ada jugak...
Biasalah beb, semua benda mesti ada pro & kontra kennn....
Kali ni Cik Nad nak citer yang best jer...
Yang tak best kot esok-esok la kalau tergerak ati nak buat entry ker...mihmihmih...

Satu benda yang cukup membahagiakan Cik Nad sebagai full time momma ialah...
Aku boleh gi jalan mana2 pon suka ati tak payah pikir nak ambik cuti...
Contoh masa cuti sekolah...
Berbunga hati mak ni oiii...
Kalau nak gi shopping sensorang...
Lagi la sorgaaa...
Tak payah tunggu cuti sekolah dah...
Lepas hantar anak2 sekolah, terus zassss...
Sampaikan dah beberapa kali terjadi...
Aku sampai depan shopping complex, pintu pon tak bukak lagi!!!!
Kuang3x...
Padan muka ko Cik Nad!!!
Port Cik Nad selalunya KL Festival, Alpha Angle & Wangsa Walk...
Tu kira di bawah jajahan takhluk Cik Nad la...
Hew..hewww...

Masa cuti sekolah yg lepas, aku "buat perangai" jugak...
Masa di Penang ritu...
Aku bawa anak2 sekali dengan anak2 menakan gi main di Urban Playground...
Tapi adik aku la yang drive...
Aku fail sikit jalan2 di Penang nih...


 Urban Playground ni dalam Penang Time Square Shopping Complex...
Kami gi hari Jumaat...
Kosong kau...
Satu umat pon takdak!
Tinggal dlm tu segerombolan pasukan kami dengan pekerja situ...
Ni yang aku kata bahagianya jadi full time momma...
Weekdays pon boleh pi merayau...
Tak payah sesak2 tunggu weekend...
Syiokkkk....


 Dah memang takder orang lain disitu kan...
Apa lagi budak-budak ni...
Buat tempat tu cam harta makpak depa la...
Pendek citer, memang puas main...
Bayar masuk tu seorang RM10 kot tak silap...
Memang puas ati la...berbaloi-baloi!!!
Budak-budak ni main sampai lebam kot...
Agagagaga...

Tu citer budak...
Mak budak pulak...
Ambik kesempatan jugak sebab takder makhluk lain dalam tu...
Dapat tuan tanah posing seround dengan tak malu nyer...
Hikhikhik...

heheh...jangan marah yer...:)






8 comments:

  1. Bestkan kak..samalah kita..hihi

    ReplyDelete
  2. Bila dah jadi suri rumah tangga ni, memula dulu susah sikit nak adapt.
    yelah dah 7tahun kerja, ada duit sendiri tetiba duduk rumah jaga perut sendiri. Hehehe,
    sekarang ni baru dan tengah biasakan diri. lagi2 dlm keadaan yg mmg dah sarat sgt mengandung ni

    ReplyDelete
  3. Seronok saya baca kisah-kisah full time momma. Sebab saya pun simpan impian untuk jadi yang sama. Minta doakan saya. terima kasih

    ReplyDelete
  4. Seronok baca entry ni ciknad...julia nak jadi mcm ciknad...leh sopink barang rumah anytime...nak cuti pun anytime...rasa yer julia kena beranak lagi baru cepat2 jd full time house wife...kalau tak asyik mengelak je kan hehhehe...seronok tgk pi penang tu...xd orang lagi la mengila kan kita...adore u dear...

    ReplyDelete
  5. Jeles tang xppyh apply cuti tuh...muahahaha

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah saya juga sudah setahun lebih menjadi WAHM (work at home mother) untungnya kita bila dapat lihat anak membesar do depan mata, dapat time freedom dan mampu menjadi income sendiri melalui bisness online. Tidak lagi menyesal meninggalkan kerja tetap bergaji lumayan,. Jemput singgah ke blog saya http://mummyfiras.blogspot.com

    ReplyDelete

Komen anda amat Cik Nad hargai...tq...:)

Copyright to NADIAH HANUM
Designed by UMIESUEstudio 2015